Mercury Marine, z dumą przedstawia najnowszą ewolucję swojego silnika – Mercury Diesel 4.2L, który spełnia wymogi norm emisji RCD II. Ten zaawansowany technologicznie silnik jest już dostępny na rynkach Unii Europejskiej.

Kluczowe funkcje i specyfikacja

Mercury Diesel 4.2L (RCD II) to sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 4,2 litra, wyposażony w turbosprężarkę i chłodnicę końcową. Dzięki układowi paliwowemu Common Rail z cyfrowo sterowanymi wtryskiwaczami, silnik zapewnia precyzyjne dostrajanie stosunku powietrza do paliwa. Efektem tego jest lepsze przyspieszenie, wyższa prędkość maksymalna oraz większa wydajność.

Zgodność z RCD II

Nowy Mercury Diesel 4.2L spełnia w pełni normy emisji RCD II. Udało się to osiągnąć dzięki zmodyfikowanym wtryskiwaczom paliwa oraz elektronicznym systemom sterowania silnikiem. Silnik przystosowano zarówno do pracy na zwykłym oleju napędowym, jak i na biopaliwie HVO, co pozwala na redukcję emisji cząstek stałych (PM), tlenków azotu (NOx) oraz dwutlenku węgla (CO2).

Wydajność i moc

Silnik oferowany jest w dwóch wersjach:

  • 270 KM (201 kW): maksymalny moment obrotowy wynosi 603 Nm przy 2600 obr./min, a zużycie paliwa to 60,6 l/h.
  • 320 KM (239 kW): maksymalny moment obrotowy wynosi 703 Nm przy 2600 obr./min, a zużycie paliwa to 71,9 l/h przy pełnym obciążeniu.

Zaawansowane technologie

Mercury Diesel 4.2L jest w pełni kompatybilny z technologią sterowania Mercury Marine Next Gen DTS oraz systemem JPS Precision Joystick.

  • DTS (Digital Throttle & Shift): zapewnia płynną zmianę przełożeń i natychmiastową reakcję przepustnicy.
  • Joystick JPS: umożliwia precyzyjne manewrowanie łodzią, zwiększając wygodę użytkowania.

Odporność na korozję i łatwość obsługi

Silnik został wyposażony w zamknięty system chłodzenia wodą, co zwiększa jego trwałość i niezawodność. Dodatkowo technologia Mercury SeaCore® zapewnia maksymalną ochronę przed korozją w słonej wodzie. Obsługę ułatwiają zamontowane od góry zbiorniki płynu, samoopróżniający się filtr oleju oraz łatwo dostępny wskaźnik poziomu oleju.

Dostępny w Parker Poland

Mercury Diesel 4.2L (RCD II) to idealny wybór zarówno dla nowych zastosowań OEM, jak i do repoweringu starszych łodzi. Dzięki zaawansowanej technologii, zgodności z normami emisji oraz wysokiej wydajności, ten silnik spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników.

Ten i wiele innych silników znajdziesz w ofercie Parker Poland, po więcej szczegółów skontaktuj się z naszymi przedstawicielami.

czytaj inne artykuły

Compact 7: Niewielkie wymiary, ogromne możliwości

Ultraflex GoTech-I: Precyzja i komfort sterowania na wodzie